Stel een vrijblijvende vraag
Contact

Page content

E-mail marketing

Samenvatting waarom jij moet starten met e-mail marketing

Verschillende nieuwsbrieven ben ik tegengekomen met daarin de aankondiging dat het bedrijf gestart is met een ‘nieuwsbrief’ om daarin meer te vertellen over de laatste updates. Nummer twee en drie kwamen nog voorbij, maar daarna werd het stil. Omdat marketingtaken naast ander werk moet worden uitgevoerd mist structuur en regelmaat, en dat is heel begrijpelijk.

Wat is e-mail marketing?
E-mails met jouw marketingboodschap versturen naar bestaande en potentiële klanten, dat is een kort samengevatte definitie. Het is één van de oudste manieren van marketing, maar nog steeds succesvol!

Voorbeelden waarvoor e-mail marketing wordt gebruikt:

  • Potentiële klanten bereiken die zich ingeschreven hebben via jouw website, oftewel leads
  • Stimuleren van verkoop
  • Service verlenen en informeren
  • Bezoekers naar jouw website trekken
  • etc.

Aan de slag

Een makkelijke manier om aan de slag te gaan is via Mailchimp. Je daarmee gratis starten en is makkelijk in gebruik. Je krijgt inzicht welke personen de e-mails openen, waar ze op geklikt hebben etc. Ook voldoe je daarmee aan de wetgeving rondom het versturen van e-mails.

Formuleer jouw doel met daarin beschreven wat je wil bereiken met de mailing. Bedenk vooraf hoe vaak je de mailing wil versturen. Ga je dit wekelijks of maandelijks doen? Ga daarna aan de slag met de inhoud.

Iemand die je helpt bij het samenstellen van inhoud?

Als ondernemer ken je waarschijnlijk de waarde van e-mail marketing. Het is één van de meest directe manieren om (potentiële) klanten te bereiken. Inhoud en structuur geven aan mailings kan uiteindelijk toch een uitdaging zijn. Misschien dat iemand van buitenaf met een frisse blik meedenkt?

    Comment Section

    0 reacties op “E-mail marketing

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.