Stel een vrijblijvende vraag
Contact

Page content

Kleur

Welke kleur hoort bij jouw bedrijf?

Waarom is de website van Marketingpartner in hoofdzaak blauw? Deze kleur is deels bewust gekozen aangezien ik deze mooi vindt. Daarnaast past de kleur bij datgene waar Marketingpartner voor wil staan.

Blauw is een intellectuele kleur en staat voor betrouwbaarheid, loyaliteit, oprechtheid en effectiviteit. Ook heeft blauw associaties met communicatie, logica en koelte. Blauw is een kleur die, in tegenstelling tot het fysieke effect van rood, een mentaal effect heeft. Een donkere variant van blauw stimuleert helder denken, terwijl een lichte variant van blauw de concentratie bevorderd. Blauw is bovendien wereldwijd de favoriete kleur van zowel mannen als vrouwen.

Is kleur belangrijk?

Een onderzoek ingevuld door meer dan twintigduizend personen wereldwijd over de associate bij kleur:

Happy – Yellow
Pure – White
Good Luck – Green
Good-tasting – Red (tomato)
Dignity – Dark Blue
High Technology – Silver
Sexiness – Red (tomato)
Mourning – Black
Expensive – Gold
Inexpensive – Brown
Powerful – Red (tomato)
Dependable – Blue
High Quality – Gold
Nausea – Muted Yellow
Deity – White
Bad Luck – Black
Favorite Color – Blue
Least Favorite Color – Dark Yellow

Material design van Google

Er is sprake in trends in het gebruik van kleuren en de opmaak van website onderdelen. Apple zette bijvoorbeeld een trend door een ‘plat’ design’ toe te passen iOS 7. Verder doet Google veel onderzoek naar het gebruik van kleuren. Google komt daarbij met adviezen over het gebruik van kleuren. Lees meer op: https://material.google.com/style/color.html#

Het is de vraag of je daaraan wilt houden. In hoeverre ben je nog onderscheidend ten opzichte van de anderen als je material design gebruikt? Aan jou het antwoord.

Huisstijl

Let bij het kiezen van kleuren wel op de huisstijl van uw bedrijf. Die kleuren zijn altijd leidend. Wilt u echter de huisstijl opnieuw laten ontwikkelen, denk dan nog eens goed na welke kleuren passen bij uw bedrijf.

Kleurgebruik op social media

Online surfgedrag speelt zich voor een groot deel onbewust af. Door consistent gebruik van kleuren voor jouw posts op internet ontstaat er onbewust herkenning en binding met jouw bedrijf.

Kleur binnen bedrijven

Bronnen:
Colorsmatters
Colorcom 
Frankwatching voor mooie tips

Comment Section

0 reacties op “Kleur

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.