Stel een vrijblijvende vraag
Contact

Page content

Online marketing

Terug naar het algemene begrip marketing. Je kan marketing samenvatten als ‘alles wat je doet om de verkoop van je product of dienst te vergroten’. Gebruik je internet daar voor, dan kan je dit benoemen als online marketing of internet marketing.

Twijfel je of online marketing belangrijk is?

Feit:
– Op Google wordt wereldwijd elke maand 100 000 000 000 keer gezocht naar informatie – per maand!
– Meer dan de helft van die zoekopdrachten worden met behulp van mobiele telefoons gedaan
– In het eerste helft van 2016 geven de Nederlandse consumenten € 9,53 miljard uit aan online aankopen van producten en diensten. In de eerste zes maanden van 2015 was dit bedrag € 8,13 miljard. Dit is een groei van 17,2% ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het onderzoek van Thuiswinkel Markt Monitor.

Online vs offline

Stel, u plaatst een advertentie in de lokale krant? Misschien heeft u gekeken naar het bereik van die krant. Vervolgens blijft het de vraag of de advertentie ook daadwerkelijk wordt gezien.
Het grote voordeel van online inspanningen is dat de resultaten beter meetbaar zijn. Bijv. een kortingscode die je via Facebook verspreid en in jouw winkel in te wisselen is.

Moet je dan volledig kiezen voor online? Nee, dat raden wij niet aan.

In de praktijk

“Bij het opstarten van Spiritualnet en Kerkplaza Nederland stond ik voor een aantal keuzes. Het project was ver gevorderd en ik had even een frisse blik van buitenaf nodig. Marketingpartner heeft op een prima manier meegedacht zodat ik weer helderheid kreeg in mijn strategie.”

Of ben je ondernemer en staat online marketing voor je gevoel ver van je af? Je hebt het dan waarschijnlijk druk met het bedienen van klanten, het afwerken van de administratie etc. En als een krant of magazine belt voor een advertentie doet u daar af en toe aan mee.
Is het dan misschien goed iets langer tijd te nemen voor de advertentie? Zoek goede foto’s en tekst bij elkaar en lever goed materiaal aan. Op die manier maakt de redactie van het mediabedrijf een mooie advertentie voor u. Maar gebruik deze advertentie vervolgens ook op de social media kanalen. Zo maakt u gebruik van de kracht van beide kanalen.

De kracht van online

Door het grote aanbod van kanalen vinden ondernemers het soms moeilijk overzicht te vinden binnen online marketing. En toch zien ze veel klanten de winkel binnenkomen met een bord met pins op Pinterest.
Verder horen ze geruchten dat Facebook steeds minder populair wordt.

Misschien vind je het dan interessant om eens te sparren over de keuze van het juiste kanaal bij jouw doelgroep en boodschap.
Het is namelijk 100% zeker dat jouw bedrijf meer klanten kan trekken door effectieve online marketing!

Benieuwd naar praktijkvoorbeelden? Lees meer

Meer resultaat met online marketing

Comment Section

0 reacties op “Online marketing

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.