Iemand die met jou meedenkt over marketing?
Contact

Page content

Marketingplan

Marketingplan

 

Is je antwoord nee, dan kan dit artikel je misschien verder helpen. Vanuit eigen ervaring en binnen gesprekken die ik gevoerd heb kom ik er nog steeds vaak achter dat marketing en communicatie nog steeds iets voor ‘erbij’ is. Vooral binnen kleine en middelgrote bedrijven ben je druk met heel veel dingen tegelijk. Marketing en communicatie wordt daarbij ervaren als iets dat niet goed tastbaar is.

Grip krijgen om marketing

De definitie van marketing kunnen we voor het gemak als volgt omschrijven: Alles wat je doet om de verkoop van je product of dienst te bevorderen. Misschien kunnen de volgende stappen je vervolgens helpen marketing concreter te maken. Aan de slag met een marketingplan:

  1. Heeft u een beschrijving van de marketing voor uw bedrijf als geheel?
  2. Is inzichtelijk op welke producten de meeste en minste winst wordt gemaakt?
  3. Heb je de kansen en bedreigingen bepaald?
  4. Heb je duidelijke doelstellingen bepaald?
  5. In welke mate verspreid je reclame op verschillende kanalen?
  6. Heb je een overzicht of je gebruikte kanalen up to date zijn?
  7. Heb je een kalender voor je (online) campagnes?
  8. Meet en evalueer jij marketingcampagnes?
  9. Schakel je sociale media in als echte lead generation tool?
  10. Heb je e-maillijsten?

Grip krijgen om marketing

Hoe vaak moest je ‘nee’ antwoorden op bovenstaande vragen? Misschien vind je het makkelijker als iemand met je meedenkt……

Comment Section

0 reacties op “Marketingplan

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.