“De eerste betaalde advertentie op Facebook zorgde ervoor dat 25% volgeboekt was”

Afzender: Jan Marten Bakker

Toen ik binnen bedrijven een gedeelte van mijn tijd mocht besteden aan marketing en communicatie merkte ik hoe lastig het is om tussen de werkzaamheden door te werken aan deze dingen. Ik herinner me de opkomst van websites, Twitter, Facebook etc. Daarbij was het moeilijk te bepalen wat het precies was, en wat het nut ervan kan zijn. En natuurlijk, wat levert het eigenlijk op?

Al in 2004 mocht ik me bezig houden met het opzetten van een nieuwe website voor een bedrijf met verschillende vestigingen en afdelingen. Dit bleek een grote klus. Want wat houd een website precies in, en wat moet daarom worden verteld? Toch bleek dat door als aanspreekpunt op te treden, visueel te werken en alle partijen steeds bij het proces te betrekken, dit een positieve uitwerking had. Zowel naar binnen als naar buiten toe.

“Inmiddels zijn er zoveel kanalen, misschien heb jij ook een vraag over online en offline mogelijkheden? ”

Er zijn inmiddels zoveel mooie manier om de boodschap over te brengen. En dat kan inmiddels op zoveel kanalen. Welke boodschap past bij welk kanaal, en welke kanalen passen überhaupt bij mijn bedrijf. Een pasklaar antwoord is er niet. Maar laten we als voorbeeld eens kijken naar een greep uit enkele projecten en klanten.

>> of stel direct een vrijblijvende vraag

Masterplan Duurzame Visserij

Vanaf augustus 2015 ben ik als communicatiemanager betrokken bij Masterplan Duurzame Visserij. Aangezien er veel verschillende partijen betrokken zijn bij dit innovatieproject mag ik tevens als spin het web fungeren.
Proactief meedenken is daarbij een must. Zowel online als offline.

Waar werkten wij aan mee:

  • Nieuwe website www.masterplanduurzamevisserij.nl
  • Opzetten Google+, Youtube kanaal, mailing via MailChimp
  • Plaatsen berichten op social media MDV
  • Verzamelen van foto’s en tekst voor website, social media, artikelen
  • Meedenken over de boodschap en inhoud magazines over MDV
  • Schrijven tekst voor website
  • Schrijven uitnodiging pers
  • Organiseren interviews voor publicaties
  • Organisatie / opstellen script rondom tv-opnames
  • Digitale uitnodiging via Google Forms
  • Organiseren evenement bekendmaking resultaten. Daarbij waren 180 personen vertegenwoordigd waren vanuit: overheid, ngo’s, banken, visserij, onderwijs etc.

Masterplan Duurzame Visserij - pagina schip

Infographic Masterplan Duurzame Visserij

Referentie

“Marketingpartner geeft een volledige begeleiding op het gebied van marketing en communicatie. Hij is pro-actief en denkt zelfstandig creatieve ideeën uit om de zichtbaarheid van de opdrachtgever te vergroten. Kortom, de communicatie partner waar je naar op zoekt bent.”

Met vriendelijke groet,
Auke Hoefnagel AA
Flynth adviseurs en accountants
Vestigingsdirecteur Emmeloord-Urk
Sectorleider Visserij

Ultrabad

Deze ondernemers kregen het aanbod een bedrijf over te nemen. De diensten waren bekend, alleen was een rebranding nodig:

  • Nieuw logo, huisstijl, website
  • De boodschap van dit bedrijf: 1 aanspreekpunt voor de complete renovatie.

Deze boodschap sloeg in als een bom en de orderportefeuille was binnen de kortste keren gevuld!

 

BesteBehangers

Behangersbedrijf Peters

Dit bedrijf is helemaal enthousiast over behangen! En ze willen de beste behangers van Nederland zijn.

Referentie

We hebben Marketingpartner ingeschakeld omdat we vaak te horen kregen dat we slecht te vinden waren op internet. Dit klopte ook wel want we hadden geen website, dus we dachten dat moeten we toch maar doen. Marketingpartner kwam eerst langs om de wensen te bespreken, en heeft later een voorbeeld gemaakt welke wij goed vonden.

Het contact was erg fijn en de adviezen goed, dus we zijn met hem in zee gegaan.

In het begin kregen we nog niet zoveel reactie (toen de site eenmaal in de lucht was) maar daar is de marketingpartner keurig op in gesprongen en heeft wat veranderingen gedaan. Na die tijd hebben we veel reacties gekregen en hebben we het daardoor een stuk drukker met het werk.

We zijn dus nu wel vindbaar op internet met een zeer mooie en nette website, en dat was de bedoeling.

Frank Peters
Behangersbedrijf Peters
www.bestebehangers.nl

Als marketingpartner hoop ik dat je plezier beleeft aan marketing en communicatie voor je bedrijf. Vooral als je geen vaste medewerker hebt die deze taken op zich neemt kan dit best intensief zijn.

Je bent enthousiast over je producten en diensten, en daar heb je als ondernemer hard voor gewerkt. Uiteraard wil je dan ook zoveel mogelijk bekendheid geven aan dat product! Maar je zit middenin het werk.

Bijvoorbeeld die ondernemer die het moeilijk vond te starten met adverteren op Facebook. Na een vrijblijvend advies scoorde met zijn eerste betaalde advertentie via Facebook. Voor een weekend dat hij organiseerde was na dat bericht direct 25% volgeboekt!

Stel een vrijblijvende vraag